Miejsce.Jak wielokrotnie się przekonaliśmy miejsce nie pozostaje bez znaczenia, co z resztą unaocznił Kuroneko w swojej blogowej serii. Nie będę się tu rozpisywał na temat jak szukać szkół a raczej co powinny mieć w ramach nowszych standardów. Dawniej właściwie wystarczyły ściany, dach i podłoga, teraz jednak wymagania konwentowej braci znacznie wzrosły. Co więc powinna mieć szkoła na konwent?
-
Dobra lokacja, a więc mieścić się w łatwo dostępnej części miasta, najlepiej blisko wielu linii tramwajowych i autobusowych, dobrze by było też aby nie leżała daleko od dworców itp. Choć z drugiej strony niektóre szkoły zaczęły sobie liczyć drożej za to że znajdują się bliżej centrum miasta.
-
Rozmiary, to oczywiście już zależy od rozmiaru konwentu i to raczej ilość ludzi dobiera się pod rozmiar szkoły ale mimo wszystko ważne jest by szkoła miała co najmniej 20 sal lekcyjnych, do tego oczywiście salę gimnastyczną, mile widziane w okresie wakacyjnym są także boiska i rozległe tereny zielone gdzie można przeprowadzać wiele atrakcji plenerowych. Do tego oczywiście szerokie korytarze, by pomieściły i uczestników i stoiska.
-
Sale, o ich ilości już pisałem, ale teraz coś więcej o nich samych. Powinny mieć co najmniej 2-3 gniazdka, być przestronne, sale na piętrach powinny mieć otwierające się okna by nie groziła duchota. Do tego lepiej żeby nie były to sale z wieloma szafami i gablotami bo przecież wiemy jak łatwo coś uszkodzić. Dobrze jest też jak mają szerokie drzwi, ale to obecnie raczej norma w większości szkół.
- Gastronomia, czyli w skrócie mówiąc dobrze jest jak koło szkoły jest jakiś fast food/restauracja, a jeszcze lepiej jak w samej szkole znajduje się bufet, sprzedający przynajmniej najpotrzebniejsze produkty żywnościowe a w wielu przypadkach dobrze jest też gdy sprzedawane są gorące posiłki.
-
Prysznice, o tak, to kolejny niesamowicie ważny element szkoły, na szczęście coraz więcej konwentowiczów zaczyna dbać o higienę osobistą, co pociąga za sobą też konieczność zapewnienia im warunków do wzięcia prysznica. Nie muszę chyba mówić że prysznice te powinny być sprawne
-
Wejścia, tak wiem, wydaje się że to element z małym znaczeniem, a jednak dobrze jest gdy szkoła ma szerokie wejście, najlepiej z zadaszonym placykiem przed nim, łatwiej wtedy prowadzić akredytację. Dobrze też gdy istnieje co najmniej jedno dodatkowe wejście z którego może korzystać obsługa. Dużo łatwiej jest wszystko zrobić bez przeciskania się przez tłumy w wejściu, no i tłumy też chyba wolą unikać hord helperów
-
Małe skomplikowanie, a tak, ten problem jest co prawda świeży ale trzeba przyznać że w niektórych szkołach można by zgubić batalion komandosów, nie mówiąc już o pojedynczej osobie, dlatego dobrze jest gdy szkoła przynajmniej dysponuje dokładnymi planami budynku, a najlepiej gdy jest to zbudowany w prosty sposób budynek, bez skomplikowanych przejść i wielu zakrętów.
A na zakończenie pozwolę sobie podebrać mój własny tekst:
KURONEKO <ze łzami szczęścia w oczach>:
– Znalazłem rewelacyjną szkołę! Duża, ma trzy sale gimnastyczne, dobry dojazd i co najważniejsze… Dyrekcja chce współpracować!
JA:
– Hmmm… Nie ma terenów zielonych.